2016. február 23., kedd

Leszokás a köröm rágásról: Tippek és tanácsok

Sziasztok :)

Ismét egy új bejegyzéssel érkeztem minek a témája a köröm rágásról való leszokás. 
Leginkább egy kényszeres betegség, pótcselekvés ként írnám le. Bármilyen korban kialakulhat, de legtöbbet arról hallani, hogy kisgyerekként kezdődik el és valaki idővel abbahagyja, viszont van, aki tovább viszi ezt magával. A háttérben állhat akár depresszió is vagy túlzott idegeskedés, izgulás valami miatt. S ezek az emberek, akik ebben szenvednek, nem tudják levezetni a belső feszültségeiket és egy ilyesfajta pótcselekvés jön létre. 

Ilyen rövid volt a körmöm mikor elkezdtem használni.
Ez a keserű körömlak szerintem bárhol kapható gyógyszertárakba,drogériákba.
( Golden Rose)

 Sokan úgy gondolják, hogy nem lehet róla leszokni, hogyha több éve már szenvednek ebben én is nagyon sokáig így gondoltam, ugyanis már kiskorom óta rágom a körmeim méghozzá folyamatosan olyan rövidre hogy állandóan vérzett és már az alatta lévő bőröm is beszakadt.



Viszont több mint tíz év után először kezdek vele leállni és már jó úton haladok a hosszú köröm felé. Hogyan történt ez? Mikor már feladtam volna találtam egy nagyon keserű körömlakkot a gyógyszertárba és mikor rágni próbáltam a körmeim rögtön, ahogy megéreztem a körömlakk ízét a kedvem is elment a köröm rágástól!

Hogyha nagyon elfog,hogy le kell rágnod a körmeid próbáld meg őket valamilyen színűre kifesteni utána keserű körömlakkal fesd le őket.

 Egy idő után észre vettem,hogy nem kell a körömlakkal, nélküle sem rágom már a körmeim. Ezután viszont egy-két körmöm szaggatni kezdtem, ezt pedig úgy oldottam, meg hogy fogtam és leragtapaszoztam a körmeim, bár elég fura látvány volt, de hatásos ezért nem érdekelt mit gondolnak rólam.



Ezután mikor nőni kezdtek a körmeim azonnal szinte be is töredeztek, hiszen elég gyengék voltak ezért elmentek a gyógyszertárba és vettem körömerősítő krémet ezután látványos változás jött létre és ismét kifestettem.

Íme :)

 A képek különböző időbe készültek! Kb. egy hónapba telt az egész. Persze ezek magába nem voltak elegek, hiszen sok akarat és kitartás is kell hozzá, de megéri hisz már látható az eredmény a képekről is, úgyhogy ezeket tudom tanácsolni mindenkinek! Igaz még nem valami túl hosszú a körmöm,de azért jó úton haladok. 

Előtte:

Utána:


4 megjegyzés:

  1. Hát ez egy elég komplex téma. Én kiskoromban rágtam a körmömet. Most visszagondolva a szüleim nem vették észre, hogy valami baj van. Pirospaprikával kenték be, állandóan csúfoltak és adták a jó tanácsokat. Sajnos anyám korán meghalt. Kb. 16 éves voltam, mikor magamtól rájöttem, hogy muszáj leszokni. Vettem egy egyszerű körömlakkot és kifestettem. Ezután mindig festettem, amit már nem akartam lerágni. Aztán valahogy abba maradt. Talán a sorsom is rendezödött. Ezért minden fiatalnak azt tanácsolom, hogy nagyon figyeljen oda a kislányára és próbálja kitalálni mi baja lehet a kislányának! Sajnos a köröm nagysága is megváltozik. Késöbb tanácsolnám a műkörmöt. Azt nehéz rágni. Ja és a fogorvosi szürést sem szabad elfelejteni!

    VálaszTörlés
  2. Igen,eléggé az én most csak körülbelül írtam róla de egyébként nagyon sokat lehetne írni,beszélni róla.
    Velem is ugyanez volt meg sokáig azt hitték a szüleim,hogy kinövöm aztán mégse,épp itt volt az ideje!
    Igen ezzel teljesen egyetértek! A szülőknek komolyabban kellene venniük mikor észre veszik,hogy a kislányuk,kisfiuk rágja a körmét,hogy aztán ne kelljen ez miatt szellemi esetleg fizikai bántalmazásba is részesülniük a gyerekeknek.
    Köszönöm a véleményed és a tanácsokat :) Nem sokára lesz olyan hosszú,hogy ellehet menni vele műkörmöshöz és akkor megcsináltatom :)

    VálaszTörlés
  3. Én is rágtam kiskoromba a körmömet, de anyukám is. Anyával úgy változtattunk ezen a rossz szokáson, hogy kupakokat rágtunk helyette. Mi is próbálkoztunk az erős paprikával meg hasonlókkal. Általános iskola felső tagozatában már teljesen leszoktam róla és szép hosszú körmeim lettek, de nekem is gyakran beszakadtak. Viszont már nem tudom elviselni, ha nagy a körmöm ezért kb tövig szoktam lereszelni, mert zavar... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fújj xD Ezek nem lehetek valami túl kellemes dolgok,de az a lényeg hogy hatékony volt :)

      Törlés